Tijd voor bestuurlijke rust.

Op zondag besloot D66 zich terug te trekken uit de huidige coalitie. Wij denken niet dat Bloemendaal hierbij is gebaat. Wel delen wij de opvatting van D66 dat de bestuurscultuur in Bloemendaal ingrijpend moet veranderen. In de afgelopen anderhalf jaar zijn echter al veel personen van positie gewisseld. Twee burgemeesters en drie wethouders zijn nu afgetreden. Het ambtelijk apparaat heeft een nieuwe directeur en een nieuwe organisatiestructuur. Het is wat ons betreft nu tijd voor bestuurlijke rust, een einde aan discussies over personen en processen en voor terugkeer naar de inhoud. Wij denken dat het belang van Bloemendaal daarmee het best is gediend.

Bloemendaal moet worden bestuurd en wij zijn blij dat de VVD- en GroenLinks-wethouders bereid blijven deze verantwoordelijkheid te dragen. De VVD zal op korte termijn de andere partijen uitnodigen voor gesprekken over hoe nu verder. We zullen dan uiteraard spreken over de voortgang van de coalitie, maar ook over een oplossingsrichting voor de raad als geheel. Hiervoor formuleerden wij afgelopen vrijdag reeds een eerste versie, die door vrijwel alle partijen gunstig werd ontvangen. Dat biedt hoop.

Martijn Bolkestein

fractievoorzitter VVD Bloemendaal