Nieuwe leden gezocht voor landelijke partijcommissie Onderwijs en Wetenschap

Onderstaande oproep vindt u ook op onze landelijke website: de partijcommissie Onderwijs en Wetenschap is op zoek naar 2 nieuwe leden, met kennis van het mbo (vakmanschap, macrodoelmatigheid, doorstroom vmbo/mbo, relatie arbeidsmarkt enzoverder).

Over de partijcommissie

De landelijke Partijcommissie Onderwijs en Wetenschap bestaat enerzijds uit een commissie die (gevraagd en ongevraagd) advies geeft aan Eerste en Tweede Kamerleden, het Hoofdbestuur en het Europees Parlement, en anderzijds uit een netwerk voor idee en debat binnen de partij. De Partijcommissie weet de aanwezige kennis en expertise van leden op een efficiënte en proactieve wijze voor de partij beschikbaar te maken. Daarbij maken ze gebruik van de beschikbare netwerken zowel binnen als buiten de partij. De VVD heeft in totaal vijftien partijcommissies.

Profiel

Een (netwerk-)lid van een partijcommissie heeft:

• een inspirerende, doortastende, samenwerkingsgerichte persoonlijkheid;
  • kennis op het gebied van onderwijs en in het bijzonder met betrekking tot de sector MBO.
  • bij voorkeur een breed maatschappelijk netwerk;
  • goede contactuele vaardigheden;
  • kennis van de partijorganisatie en cultuur;
  • aantoonbare politiek-bestuurlijke ervaring;
  • gevoel voor de politieke verhoudingen binnen de VVD;
  • voldoende tijd beschikbaar (ongeveer een dagdeel per week), deze tijd moet bij voorkeur flexibel te verdelen zijn over verschillende dagen in de week.

Procedure

U kunt uw interesse voor een partijcommissie kenbaar maken door uw CV en motivatie te sturen naar partijcommissie@vvd.nl. Deadline is gesteld op 1 maart. Leden van de commissie worden door het Hoofdbestuur benoemd.

Meer informatie

Voor meer informatie over de partijcommissie verzoek ik u contact met mij op te nemen.

Fabiènne Hendricks
kandidaat-gemeenteraadslid en voorzitter Partijcommissie Onderwijs en Wetenschap

email vvd.fabiennehendricks@gmail.com