Onze nieuwe email-dienst: de Bouwradar

De VVD is zuinig op de gemeente Bloemendaal en onze inwoners zijn dat natuurlijk ook. Om hen actief op de hoogte te brengen als er in hun buurt een bouwvergunning of een kapvergunning wordt aangevraagd, hebben wij een innovatieve email-dienst opgezet: de Bouwradar. Iedereen die geïnteresseerd is in vergunningsaanvragen in zijn buurt kan zich gratis aanmelden. Hij selecteert de straten waarin hij is geïnteresseerd en ontvangt vervolgens per email een melding als er voor die straten een bouw- of kapvergunning wordt aangevraagd of verleend.

Hierdoor werkt deze email-dienst een stuk gemakkelijker dan de email-dienst van de gemeente. Die dienst stuurt de abonnees wekelijks alle aanvragen in de gemeente toe. De meeste mensen hebben niet de gelegenheid om deze wekelijks te doorzoeken en missen daardoor voor hen interessante vergunningsaanvragen. Onze Bouwradar scant continu de meldingen op de gemeentelijke website en stuurt onze abonnees alleen die vergunningsaanvragen door die zij willen ontvangen.

Wij nodigen u van harte uit de Bouwradar te proberen en zich hier aan te melden.

Zou de gemeente Bloemendaal niet zelf deze dienst aan haar inwoners moeten aanbieden? Wethouder Tames Kokke zegt hierover: “De Bouwradar is een leuke aanvulling en een nuttige manier om inwoners extra te informeren. We kunnen een dergelijke service in de toekomst opnemen in onze plannen. Ik ben blij dat de VVD Bloemendaal zich hierover druk maakt en op eigen initiatief dit alvast heeft opgepakt.”

Martijn Bolkestein
kandidaat-gemeenteraadslid