5E STELLING IN DE HEEMSTEEDSE COURANT

6 feb. 2014 - De keuzes van de partijen over de vijfde stelling zijn gepubliceerd. De VVD vindt medewerking aan elk belangrijk economisch initiatief in Heemstede vanzelfsprekend. Na ruim 8 jaren erom heen draaien komt de keuze dichterbij. In 2015 verwacht de VVD de definitieve plannen te zien en dan kan er gekozen worden voor vooruitgang, stilstand of zelfs achteruitgang in de economische ontwikkeling van ons winkelgebied. De VVD kiest voor vooruitgang met duidelijke kaders. Wij kiezen voor het verhogen van de aantrekkelijkheid van het centrum, met ruimere parkeermogelijkheden, met een vermindering van de autodrukte in de omliggende wijken. Wij vinden dat goede basisvoorzieningen met een florerende winkelstand de hoogste prioriteit verdienen. De definitieve planontwikkeling zal inzicht geven in hoeverre de Vomar invulling geeft aan onze meegegeven randvoorwaarden, t.w. frontbreedte aan de Binnenweg, bereikbaarheid parkeergarage en natuurlijk ook een goede ruimtelijke ordening, beperking van de overlast van omwonenden en finale inpasbaarheid in het gebied. Wij hebben er vertrouwen in, dat dit gaat lukken met als resultaat, meer bezoekers, meer economische activiteit, meer werkgelegenheid, prima dus!

5) Realisatie van een nieuwe Vomar aan de Eikenlaan verdient medewerking van de politiek

De VVD is het hier mee eens en zegt dus: Ja, niet aan de Eikenlaan, maar aan de Binnenweg!

De stelling is feitelijk onwaar, de nieuwe Vomar komt niet aan de Eikenlaan, daar zouden wij zeker tegen zijn. Winkels horen thuis in de winkelstraat, dus de Vomar aan de Binnenweg, de VVD Heemstede is daar ( al bijna 10 jaar) voor. De nieuwe Vomar kan in ons dorp zorgen voor een nog beter winkelaanbod, meer werkgelegenheid en vergroting van de aantrekkingskracht voor bezoekers op de Binnenweg. De nieuwe door de Vomar te bouwen parkeergarage zorgt voor gratis parkeerplaatsen en verlicht de parkeerdruk in de achtergelegen wijk.