10E EN LAATSTE STELLING - IN DE HEEMSTEEDSE COURANT - WONINGBOUW IN HET MANPADSLAANGEBIED

De VVD heeft al jaren een duidelijke visie op dit gebied. Het is rommelig ingericht met veel kassen en braakliggende stukken grond. Een aaneengesloten natuurgebied als inrichting zou perfect zijn, maar is vanwege de hoge kosten onuitvoerbaar. Je kunt dan kiezen voor wederom jarenlang niets doen (bijv. D66  en GL) of je kunt kiezen voor het optimaliseren van het haalbare. Ja, wij realiseren ons dat het middel om ons doel te realiseren leidt naar een minimale bebouwing om natuur zo maximaal mogelijk te maken. Daar kiest de VVD voor en vanuit deze visie hebben wij de stelling beantwoord

10) De stelling: Woningbouw op het Manpadslaangebied is uit den boze

De VVD kiest voor  zeer beperkt met een duidelijk doel!

De VVD Heemstede visie voor dit gebied is: “Wat groen is moet groen blijven”, Onze insteek: Door op een klein deel van het Manpadslaangebied waar nu kassen staan enkele woningen te bouwen kan 90% van het tuinbouwgebied aan de Manpadslaan als een prachtig natuurlandschap worden ingericht. Nu ontoegankelijk landbouwgebied wordt dan openbare natuur t.b.v. fietser en wandelaar. Dit leidt uiteindelijk tot minder bebouwing dan er nu staat, tot meer natuur en tot openbaarheid voor de Heemstedenaar om van te genieten.