VVD Taartenaktie 2015 voor de Bos en Duinschool, Bloemendaal

Vrijdag 13 februari jl. vond de jaarlijkse VVD taartenactie plaats. Mensen of instellingen die het verdienen worden dan door de VVD in het zonnetje gezet. Voor de gemeente Bloemendaal heeft de VVD haar keuze laten vallen op de Bloemendaalse Bos en Duinschool.  Deze school werd 14 juli 2014 getroffen door een grote uitslaande brand. Een deel van de school stortte in en werd daardoor volledig onbruikbaar. Maar door kordaat ingrijpen van het bestuur en het schoolteam is er een mooie noodoplossing gevonden.

Het doel was om alle klassen bij elkaar te houden en dat is gelukt. De basisschool heeft een tijdelijk onderkomen gekregen op de hoek Zomerzorgerlaan.  Ook het college van B&W en de gemeentelijke ambtenaren hebben hun beste beentje voorgezet om de klassen zo snel mogelijk op passende wijze onder te brengen. De school was de eerste schooldag klaar om de kinderen te ontvangen op de noodlocatie.

De kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen van Noord-Holland Marco Wiesehahn en Jerry Kramer kwamen met onze fractievoorzitter Martijn Bolkestein en fractielid Albertine Zoetmulder een kijkje nemen. Zij waren onder de indruk van de positieve houding van de leerkrachten en leerlingen, en konden met groot genoegen aan elke klas en aan het schoolteam een taart uitdelen. Sommige leerlingen waren in de veronderstelling dat Mark Rutte persoonlijk de taarten zou komen brengen. Gelukkig vielen de taarten ondanks deze teleurstelling toch bij alle klassen goed in de smaak.