De VVD vindt dat Hart voor Bloemendaal poppenkast speelt met de Duinpolderweg.

Marielys Roos van Hart voor Bloemendaal onttrekt zich echter aan samenwerking. Zo weigert zij overleg met andere fractievoorzitters in het presidium. Liever presenteert zij zich als degene die het felst gekeerd is tegen de Duinpolderweg. Dat is een bedrieglijke voorstelling van zaken. Haar aanpak is niet effectief als ze geen verbinding zoekt met andere partijen. Zij suggereert verdeeldheid die er niet is.

De VVD heeft besloten niet mee te doen aan deze poppenkast. De spoedraadsvergadering van vandaag diende geen politiek doel en heeft geen uitwerking op het tegenhouden van de Duinpolderweg. Ten eerste omdat onze gemeente reeds een eensgezind standpunt heeft tegen de weg. Ten tweede omdat onze raad, op instigatie van de VVD, de inspraak van onze wethouder reeds heeft besproken in de vorige raadsvergadering. Ten derde omdat wij het rapport van de provincie morgen inhoudelijk zullen bespreken in de reguliere commissie.

Mocht Hart van Bloemendaal zich zorgen maken dat zij het initiatief over de Duinpolderweg de laatste maanden is kwijtgeraakt, dan is dat terecht. Onze wethouder laat een krachtig nee horen in reactie op het rapport van de provincie. Wij vinden dat nut en noodzaak met dit rapport niet zijn aangetoond. Het aanvragen van een extra raadsvergadering om te praten over een spreektekst dient niet het belang van Bennebroek en van onze gemeente. Wij zien dit als poppenkast. Een vertoning waaraan wij niet willen meewerken.