Extra raadsvergadering

Op 24 februari, tijdens de rondvraag van de raadsvergadering, wees de VVD er reeds op dat een belangrijk rapport van de provincie over de Duinpolderweg op handen was. Wij verzochten dit rapport na openbaarmaking direct aan de raad toe te sturen. Conform dit verzoek stuurde het college op 21 maart het betreffende rapport met daarbij haar analyse. Op 30 maart hield onze raad een reguliere vergadering. Wethouder Kruiswijk heeft naar aanleiding van vragen hierover het kritische standpunt van de gemeente bevestigd.

Op 6 april vroegen de fracties van Liberaal Bloemendaal en Hart voor Bloemendaal een extra raadsvergadering aan om met spoed alsnog te praten over de Duinpolderweg. Vandaag kregen wij tegen het middaguur een motie waarin wordt opgeroepen de spreektekst van onze wethouder bij de provincie aan te passen.

Wij zien niet hoe een extra raadsvergadering over de spreektekst van ons college van B&W het gezamenlijke belang van onze gemeente, en met name van Bennebroek en Vogelenzang, beter zou dienen. Temeer daar wij de aangekondigde spreektekst van het college een gebalanceerde weergave vinden van ons gezamenlijke kritische standpunt ten aanzien van de Duinpolderweg.

Hartelijke groet,

Martijn Bolkestein