Rolf Harder

“Met ambitie, passie en goed rentmeesterschap onze samenleving net iets mooier maken dan wij het vandaag aantreffen.” Als inwoner ervaar ik elke dag opnieuw het bijzondere voorrecht in onze prachtige gemeente te ‘mogen’ wonen en werken. In mijn werk en lokale bestuursfuncties heb ik in de afgelopen 20 jaar uitgebreid kennis gemaakt met het fenomeen ‘openbaar bestuur’. Wat mij betreft de ultieme plek iets te betekenen voor onze samenleving, om méé te doen. Ik streef naar goed rentmeesterschap en maatschappelijke gedrevenheid in de lokale overheid en wens daarmee waarde toe te voegen aan bestuurlijk handelen. Twee kernwaarden waarmee je als gemeentebestuur kan voorsorteren naar de toekomst. Organiseren wat de maatschappij vraagt en leveren wat er verwacht wordt. Met deze gedachte heb ik een nuttige bijdrage willen leveren aan het VVD verkiezingsprogramma 2014-2018. Een buitengewone verantwoordelijkheid om hierin verwachtingen van veel mensen in onze gemeenschap te mogen verwoorden. Goed rentmeesterschap, integriteit en teamgeest, drie belangrijke pijlers waar ik op in wil zetten met de fractie, de gemeenteraad en het college. Ik heb een passie voor de gemeente Bloemendaal, een passie voor ‘ons’ openbaar bestuur en de gedrevenheid onze samenleving net iets mooier te willen maken dan wij het vandaag aantreffen.

Rolf Harder werd geboren in 1970, volgde een opleiding tot Makelaar Onroerend Goed en werkt als Register Makelaar en Taxateur bij Van der Waaij Makelaars & Rentmeesters in Eemnes. Daarnaast is hij verbonden aan de Academie voor Vastgoed als docent en is auditor namens de branchevereniging NVM.  In zijn vrije tijd vervult Rolf diverse onbezoldigde bestuursfuncties die gepubliceerd zijn op de gemeentelijke website, zie hiervoor https://gemeenteraad.bloemendaal.nl/Organisatie/rolf-harder.