De Heemsteedse VVD presenteert kandidatenlijst met vertrouwde en nieuwe gezichten

Tijdens de ledenraadpleging in november hebben de leden van de Heemsteedse VVD onze kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De lijst wordt aangevoerd door John Wulfers. Hij zat tot 2009 twee termijnen in de gemeenteraad, was daarna enkele jaren penningmeester en is sinds voorjaar 2021 weer lid van de gemeenteraad. John kent Heemstede als geen ander. Hij voert een team aan dat bestaat uit kandidaten die hun sporen in Heemstede hebben verdiend en nieuwe talenten die zich met hart en ziel gaan inzetten voor een leefbaar Heemstede.

"Wij zijn ontzettend trots op dit team. Een combinatie tussen ervaren politici en nieuw talent. Allen met verschillende ervaringen, leeftijden en achtergronden. Wat ons bindt is de strijd voor een leefbaar Heemstede. Met deze lijst vragen wij het vertrouwen van de kiezer. Ik kijk er naar uit om samen aan de slag te gaan!" aldus lijsttrekker John Wulfers.

Verkiezingsprogramma
In ons verkiezingsprogramma gaat het om de leefbaarheid; de kwaliteit en veiligheid van ons dagelijks leven in huis, op straat en in onze buurten en wijken met veilig verkeer. Inwoners en veel lokale organisaties hebben ons van waardevolle input voorzien en meegedacht over onze agenda. Heel veel dank daarvoor; we wisten elkaar te vinden en we blijven u vertegenwoordigen vanuit die verbinding. Het verkiezingsprogramma is op deze te pagina vinden.

Ons volgen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen?
We zijn actief op Instagram, Twitter en Facebook. We ontmoeten u graag!

1. John Wulfers (lijsttrekker)
John is raadslid sinds voorjaar 2021 en heeft een lange staat van dienst binnen de Heemsteedse VVD. Tot 2009 zat hij twee termijnen in de gemeenteraad, was daarna enkele jaren penningmeester in het bestuur. Hij is een verbinder, altijd optimistisch en positief ingesteld. Samen werken op hoofdlijnen, vertrouwen in elkaar en met een gezonde dosis humor. In het dagelijks leven werkt hij als commercieel manager bij Flokk, de grootste fabrikant van bureaustoelen in Europa.

2. Eveline Stam (huidig raadslid)
Met 8 jaar ervaring als raadslid waarvan 6 jaar fractievoorzitter een ervaren kracht op plek nummer twee. Woont in de schitterende Schildersbuurt en naast raadslid werkzaam als academisch onderwijsdirecteur. Door haar lange staat van dienst is Eveline voor de Heemsteedse VVD de beoogd wethouderskandidaat.

3. Yori Bonnema
E-commerce ondernemer en eigenaar van het hondenmerk Woof Company. Sinds 2019 woonachtig in Heemstede. Nieuw op het politieke front en bijzonder gedreven om Heemstede nog mooier te maken. Was eerder politiek actief in Zeist waar hij o.a. een jeugdraad begon. Zal zich met name richten op een goed ondernemersklimaat in Heemstede en meer jongerenparticipatie.

4. Vanessa Storm van ’s Gravesande - Penn
Woont in de Dichtersbuurt met haar man en twee zoontjes van 5 en 6 jaar. Werkzaam als beleidsadviseur en projectmanager voor GGZ inGeest. Wil graag de lokale VVD versterken en Heemstede nog een stukje beter maken voor haar inwoners. Vanessa heeft acht jaar bestuurservaring bij VVD Amsterdam en VVD Noord-Holland.

5. Remco Ates
Geen onbekende in de Heemsteedse politiek. Remco heeft 8 jaar in raad gezeten voor de lokale partij en is kort wethouder in Heemstede geweest. Op dit moment werkzaam als wiskundedocent in Krommenie. Remco wil zijn kennis en ervaring graag inzetten voor de Heemsteedse VVD.

6. Lusine Bakhshyan
Woont 20 jaar in Heemstede samen met twee dochters en haar man. Komt oorspronkelijk uit Armenië. Heeft een masteropleiding bestuurskunde en bij de Wereldbank gewerkt. Lusine wil graag een actieve rol spelen in de maatschappij met name voor jongere generaties.

7. Hans Boudewijn
Woont sinds 2018 samen met zijn partner in Heemstede. Als zelfstandig adviseur werkzaam binnen het ICT- en informatievoorzieningen domein van de overheid. Wil graag bijdragen aan de leefbaarheid van Heemstede in al haar opzichten.

8. Tomas Friedhoff
Adviseur duurzaamheid, geboren en getogen Heemstedenaar. Zet graag zijn kennis in om te zorgen dat zoveel mogelijk inwoners en ondernemers de klimaatdoelen halen. Op een manier die slim, innovatief en betaalbaar is en voldoende leefcomfort biedt.

9. Ingrid de Jong
10. Dirk Henstra